luni, 12 martie 2012

Mananca, roaga-te, iubeste - de Elizabeth Gilbert

( pasaje alese...1)
Am inceput sa meditez in fiecare dimineata, repetand stravechea mantra sanscrita pe care guru o da tuturor elevilor - e vorba despre Om Namah Shivaya, care inseamna "onorez divinitatea dinlauntrul meu".

Patru picioare bine sprijinite pe pamant, un cap infrunzit, a privi lumea cu inima - era schita pe care o facuse in timpul meditatiei : Ca sa-ti gasesti echilibrul pe care il vrei ... trebuie sa-ti tii picioarele foarte pe pamant, incat sa simti ca ai patru in loc de doua. Asa vei putea ramane ancorata in lume. Dar nu mai privi lumea cu mintea. Trebuie sa te uiti la ea cu inima. Asa il vei cunoaste pe Dumnezeu (Ketut, vraciul din Bali).

Voiam placerile lumii si trancendenta divina-cele doua glorii ale vietii omenesti. Voiam ceea ce grecii numeau kalos kai agathos, echilibrul intre frumos si bun.

In Bhagavad Gita - textul indian antic despre yoga - sta scris ca e mai bine sa-ti urmezi propriul destin imperfect decat sa traiesti o imitatie perfecta a vietii altcuiva.

Italia, o cultura ale carei valori de capatai sunt placerea si frumusetea...
...Simpla rostire a cuvintelor italienesti ma facea fericita. Fiecare cuvant era pentru mine un tril, o magie.

De ce trebuie sa existe mereu un motiv practic pentru tot ce facem? Destul timp fusesem un recrut ascultator-muncisem, nu ratasem niciodata un termen de predare, avusesem grija de cei dragi, de dintii mei si de relatia cu banca, votasem, s.a.m.d. Chiar totul in viata trebuie sa aiba legatura cu "trebuie"? Intr-o perioada atat de dureroasa a vietii mele, chiar aveam nevoie de alta justificare pentru cursurile de italiana, in afara faptului ca era singurul lucru care ar fi putut sa-mi ofere o bucurie?
Avocata mea de divort mi-a spus sa nu-mi fac griji din cauza asta si mi-a povestit cum o clienta de-a ei (de origine coreeana) isi schimbase numele dupa un divort urat, optand pentru unul italienesc-doar ca sa se simta din nou sexy si fericita...

Doream sa explorez arta placerii in Italia, arta devotiunii in India si arta de a le armoniza pe amandoua in Indonezia - o calatorie de autocunoastere...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu